Rakan Bloggers

Tanda-Tanda Kedatangan Imam Mahdi Semakin Dekat

Rusuhan di negara-negara Islam yang bermula di Tunisia, Mesir, Jordan dan akan berlaku di Yamen adalah antara tanda-tanda kedatangan Imam Mahdi.....



Rasulullah s.a.w bersabda: "Mahadi itu dari keturunanku, dahinya luas, hidungnya mancung; ia akan memenuhi bumi dengan kejujuran, dan keadilan, sebagaimana bumi sebelum itu penuh dengan kezaliman dan kecurangan; ia memerintah selama tujuh tahun."

Abu Sa'id Al-Khudri r.a

Rasulullah s.a.w telah menyebut satu bala bencana akan menimpa umat ini sehingga seseorang tak dapat tempat untuk berlindung daripada kezaliman; maka Allah Taala lahirkan seorang dari keturunanku dan ahli rumahku, serta Tuhan penuhkan bumi dengan kejujuran dan keadilan disebabkan pemerintahannya, sebagaimana bumi sebelum itu penuh dengan kezaliman dan kecurangan; penduduk langit dan bumi puas hati dengan pemerintahannya; langit pula tidak meninggalkan sedikit pun dari hujannya melainkan dicurahkannya dengan lebat, dan bumi juga tidak meninggalkan dari tumbuh-tumbuhannya melainkan dikeluarkan dengan sebanyak-banyaknya, sehingga orang yang hidup suka kalau orang-orang matinya hidup semula (supaya mereka dapat menikmati kemakmuran itu bersama); Mahadi itu akan hidup dalam keadaan yang tersebut selama tujuh atau lapan, atau pun sembilan tahun." -Abu Sa'id Al-Khudri r.a

9 comments:

Wawin Fauzani said...

dajjal/anti christ/lucifer ruled all country trough banking system that all country used today , they used that moneytary banking system (dajjal/anti/lucifer christ get fund for free) to divide,funding war, slave,debt,stress for lack of money,opression,murder & counquer each individu in all country , God said that in Golden Age All Will Be Free No more price tag, No debt , to eat, to feed your kid , to travel,to work & to pray , all money system will be erased !!! , free energy will be produced & used world wide.

Anonymous said...

dah klu banking yg dok ada still guna system dajal/christ/lucifer...dah 2 duit hat bank wak kuaq...kita dok pakai jugak tu...takkan u tak pakai duit?macam mana?adoi pening aku...erm...cam tu ada ka owang nak buat sistem barter lani...kot ya pun implement dinar ka...klu nak ambik langkah secara individu... memang kena kuat semangat sungguh tidak menggunakan duit dalam kehidupan seharian...

Anonymous said...

Alaf Baru The 21st Century bermula tahun 2001. Year 2001 was the year of the Karmic Snake. After 12 year shedding it's skin, in this year 2013 the Karmic Snake returns. Anything unsettled world's issues during 2012 the year of the Mighty Dragon, will be accumulated and burst in the reign of the Karmic Snake...

Anonymous said...

KEMUNCULAN IMAM ALMAHDI AS SEMAKIN DEKAT...

Bukti dalil keberadaan Imam AlMahdi AS tersirat dlm satu Surah AlQuran. Bukti dalil berjalanan perjuangan kedatangan Imam AlMahdi AS juga tersirat dlm AlQuran disatu Surah yg laen... Maka kemunculan Imam Mahdi didahului dgn kedatangan Pasukan Pemuda Bani Tamim, dimana2 satu Musim Haji. Apakah diMusim Haji Tahun 2014 nanti itu sudah dekat masanya..?? Mengapa mesti ditunggu pada Musim Haji...???

Anonymous said...

TANDA2 KEMUNCULAN IMAM MAHDI SEMAKIN DEKAT...

Kesah dalil kewujudan Imam Mahdi, serta dalil pergerakan Imam Mahdi dgn Bani Tamim, jelas terjawab, tersurat tetapi tersembunyi dlm dua Surah AlQuran. Selamat mencari dan mengkaji AlQuran, semoga ketemu itu yg tersirat. Sebelum sekarang ini apakah Imam Mahdi serta pasukan Pemuda Bani Tamim pimpinannya pernah muncul diMekah dan diMadinah..?? Hanya pihak Imegresin Regim Bani Saud Wahabbi, termasuk hahaha... King Abdullah yg lebeh tahu...

(1) HAJI AKHBAR : Ramei yg meramalkan Imam Mahdi dgn pasukan Bani Tamim bakal muncul diMekah pada mana2 Musim Haji. Sebab dikala itu jutaan Jemaah Haji dari serata pelusuk dunia bakal menjadi saksi, pembaiahan Imam Mahdi. Musim Haji sudah banyak kali Musim Haji setiap tahun silih berganti. Namun hanya pada satu Musim Haji pasti dinanti. Itulah "Musim Haji Akhbar" sangat2 dinanti oleh Ummat Muhammad SAW yg bener2 beriman dgn Nabi SAW. Musim Haji 2014 sudah dekat, apakah Musim Haji 2014 ini nanti jatuh pada Haji Akhbar..??

(2) REGIM ASSUFYANI : Dikhabarkan sebelum kemunculan Imam Mahdi, akan didahului dgn kedatangan pasukan Pemuda Bani Tamim. Mereka akan ditentang hebat oleh pasukan Dajjal AsSufyani serta kuncu2nya. Dgn pergolakan2 diTimur Tengah, apakah pasukan tentera AsSufyani sekarang sudah bener2 ujud..?? Namun tentera Regim Bani Saud Wahabbi serta kunco2nya sentiasa bersiap sedia, dgn serba kelengkapan peperangan dan pengintipan, diMekah dan Madinah....

(3) SISTEM CCTV MOSSAD : Antaranya ribuan sistem CCTV paling canggeh tersembunyi sukar dikesani utk mengintip pergerakan Imam Mahdi dan Bani Tamim, dipasang dipelbagei ceruk termasuk tandas2 wanita. Oleh itu kepada kalian peringatkan pada isteri2 dan anak2 perawan kalian. Kalo keMekah keMadinah urusan Haji ato Umrah, kalo masuk tandas wanita, jangan terus buka londeh terbuka terdedah... Hahaha... pasti Pak Wahabbi2 termasuk MOSSAD2 pengendali CCTV, terbeliak bijik mata mmm... meleleh air mereka atas dan bawah.. Oleh itu berwaspadalah....

anita_zanitra said...

Assalamu alaikum wr,wb ... Pertama-tama kami mengucapkan terima kasih banyak atas khazanah pengetahuan yang telah diberikan oleh Allah SWT kepada hamba pilihannya untuk membuat tulisan di dalam situs atau blog ini. Dengan hormat dan sangat memohon maaf, kalau kami mengajak dan mengundang saudara untuk mengunjungi situs atau blog kami www.laskarbuniarroadtothe.blogspot.com sekedar untuk berbagi informasi dan pengetahuan. Semoga bermanfaat untuk kita semua. Wassalam

Anonymous said...

Assalamu alaikum wr.wb ... Pertama-tama kami mengucapkan terima kasih banyak atas khazah pengetahuan yang telah diberikan oleh Allah SWT kepada hamba pilihannya untuk membuat tulisan di dalam situs atau di dalam blog ini. Dengan hormat dan sangat memohon maaf kalau kami mengajak dan mengundang saudara untuk mengunjungi situs atau blog kami www.laskarbuniarroadtothe.blogspot.com sekedar untuk berbagi informasi dan pengetahuan. Semoga bermanfaat bagi kita semua. Wassalam

Anonymous said...

Kita harus mendukunv IMAM MAHDI yg berperanh melawan 7000 pasikan dajal

Anonymous said...

....TANDA2 KEDATANGAN IMAM MAHDI SEMAKIN DEKAT....
Salah satu petanda2nya kapan salah saorang dari mereka itu
yg bernama PEMUDA BANI TAMIM telah masuk usia "40 TAHUN".
Maka bener yg dibilangkan orang ha3... "LIFE BEGINS AT 40".
Apa itu angka 4 angka mati itu pula yg dicari dinanti2....????

Text Widget

"Menggunakan internet untuk menyampaikan maklumat Islam, menyampaikan suara Islam dan memperlihatkan Islam merupakan satu jihad utama" - Prof.Dr.Sheikh Yusuf Al-Qaradhawi



Copyright © Insan Insan Pendakwah | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com